XIII edycja kampanii „Europejska Noc Bez Wypadku” to coroczna akcja organizowana w klubach, dyskotekach w Europie mająca na celu obniżenie liczby ofiar wypadków drogowych z udziałem młodych osób. Jak co roku od 8 lat w happeningu wzięła udział Gmina Miejska Mielec.
Tegoroczna kampania odbyła się 15 października w Klubie Muzycznym Studio. Kierowcy będący uczestnikami dyskoteki, na znak przyłączenia się do akcji, założyli niebieską opaskę-bransoletkę, która oznacza deklarację, że tego wieczoru nie będą spożywali alkoholu.
W momencie opuszczania klubu osoby z opaskami przebadały się profesjonalnym alkomatem elektrochemicznym. Odpowiedzialni kierowcy zostali nagrodzeni upominkami. Natomiast zdeklarowane osoby, u których został wykryty alkohol w wydychanym powietrzu, były zachęcane do pozostawienia pojazdu i skorzystania z alternatywnej formy transportu.
Podczas wieczoru kierowcy bawiący się w klubie, wykazali się dużą odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu, ażeby bezpiecznie odwieźć swoich znajomych. Mam nadzieję ze młodzi mielczanie z rozwagą będą traktować sprawę trzeźwości na drodze, a kampania na rzecz ograniczenia liczby weekendowych wypadków z udziałem młodych nietrzeźwych kierowców będzie tradycją w Mielcu – powiedział Jan Myśliwiec wykonujący zadania Prezydenta Miasta Mielca.
Pomoc w przeprowadzeniu międzynarodowego przedsięwzięcia to nie tylko zapewnienie dobrej zabawy, ale i ograniczenia liczby „wypadków dyskotekowych”. Dziękujemy za włączenie się do akcji i zaangażowanie Klubu Muzycznego Studio – powiedziała Agata Ćwięka – Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Mielcu.