Już ósmy rok Gmina Miejska Mielec prowadzi akcję darmowego usuwania materiałów zawierających azbestowych z terenu miasta Mielca. W sumie od 2013 roku do końca 2019 r. usunięto 542 tony szkodliwego dla zdrowia azbestu z terenu 401 nieruchomości objętych tą akcją.
Mieszkańcy posiadający „eternitowe” dachy na domach prywatnych, budynkach gospodarczych, bądź np. altanach na działkach ogrodowych, w dalszym ciągu mogą nieodpłatnie skorzystać z możliwości pozbycia się szkodliwych materiałów azbestowych.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do składania wniosków w terminie do 15 listopada 2020 roku. Odbiór, demontaż oraz transport i utylizacja azbestu są całkowicie finansowane z budżetu Gminy Miejskiej Mielec. Kosztem, który ponosi mieszkaniec jest zakup nowego pokrycia dachowego i jego montaż.
Wnioski można pobrać na stronie internetowej www.mielec.pl oraz w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 23 (za KPP Policji) w pokoju 17 (I piętro), a także w biurze podawczym (budynek UM – Żeromskiego 26). Wypełnione wnioski należy złożyć w budynku UM, ul. Żeromskiego 26 (biuro podawcze). Informacje dodatkowe można uzyskać pod nr tel. 17 787 42 32.
Wniosek znajdziesz tutaj: Wniosek azbest 2020