24 października 2019 (czwartek) - 7:21
Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi
Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi
Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi
Sport

Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi

Poznaliśmy wrześniowe wyniki oglądalności transmitowanych przez telewizję meczów PGNiG Superligi. Spotkania obejrzało blisko 1300% telewidzów więcej niż we wrześniu 2018 roku.

Najwięcej fanów piłki ręcznej zgromadziło przed ekranami spotkanie NMC Górnika Zabrze z Gwardią Opole, którego widownia wyniosła ponad 113 tys. widzów, a w szczytowym momencie 218,5 tys.    

Mecze piłki ręcznej mężczyzn od sezonu 2019/2020 można oglądać na antenie TVP Sport, stronie tvpsport.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport. Cztery serie, osiem meczów – tak prezentował się zeszły miesiąc, jeżeli chodzi o transmisje szczypiorniaka w ogólnopolskiej telewizji. Wrześniowe spotkania PGNiG Superligi transmitowane na żywo w TVP Sport zgromadziły przed ekranami telewizorów aż 632 033 widzów. To więcej niż oglądalność wszystkich 69 transmitowanych meczów w sezonie 2018/2019.   

Średnio każdy z ośmiu pokazanych meczów we wrześniu tego roku śledziło 79 tysięcy widzów. W porównaniu z wrześniem 2018 roku nastąpił blisko 14-krotny wzrost.  Wtedy wszystkie osiem meczów obejrzało łącznie 45 540 osób, co dało średnio 5 692 widzów na każdy mecz. 

Co więcej, wszystkie spotkania z września 2019 roku można było obejrzeć również w mediach elektronicznych – poprzez stronę internetową tvpsport.pl, aplikację mobilną TVP Sport oraz nową stroną pgnig-superliga.pl. Osiem spotkań w tych mediach obejrzało łącznie 9 755 widzów, co w połączeniu z oglądalnością telewizyjną dało łącznie aż 641 788 kibiców ze średnią oglądalnością 80 223.

Zgodnie z obraną przez zarząd strategią, PGNiG Superliga w znaczny sposób zwiększyła swoje zasięgi. To niezwykle istotne w kontekście rozwoju ligi – zarówno pod kątem promocyjnym, jak i biznesowym. Dzięki nowym kontraktom budujemy zainteresowanie rozgrywkami oraz umożliwiamy spółce ligowej i klubom zwiększenie przychodów sponsorskich oraz reklamowych. Dla biznesu poziom oglądalności jest jednym z najważniejszych wskaźników wpływających na wartość kontraktów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej oglądalności, a szereg zaplanowanych działań promocyjnych pozwala spodziewać się dalszych wzrostów – powiedział prezes Superliga sp. z o. o. Marek Janicki.

W ramach zawartego kontraktu z Telewizją Polską S.A., wybrane mecze mogą być transmitowane również na antenach regionalnych ośrodków. We wrześniu z takiej możliwości skorzystała stacja TVP Opole, przeprowadzając transmisję z dwóch spotkań Gwardii Opole. Dwa mecze zgromadziły 10,6 tys. telewidzów na antenie TVP Opole oraz 1 981 na stronie tvpsport.pl i w aplikacji mobilnej. 

Łączna wrześniowa oglądalność wszystkich meczów PGNiG Superligi na wszystkich platformach wyniosła 653 673 telewidzów. 

Superliga sp. z o.o. jest spółką zarządzającą najwyższą klasą rozgrywkową piłki ręcznej mężczyzn i kobiet w Polsce – PGNiG Superligą, odpowiadającą za prowadzenie rozgrywek, sprzedaż praw medialnych i scentralizowanych praw marketingowych.

Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi


Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi
Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi
Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi

Zobacz też...

Mielec: Informacje, Relacje, Wiadomości, Wydarzenia, Ogłoszenia, Nowości