Slider

Tegoroczny jubileuszowy 25.Rajd Rzeszowski, odbędzie się w dniach 4 – 6 sierpnia 2016 i zapowiada się wyjątkowo emocjonująco. W tym roku zawody zaliczają się nie tylko do Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP) oraz Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej w Rajdach, ale po raz pierwszy stanowią także rundę Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC).

Dla uczestników RSMP oznacza to szereg zmian, wymuszonych przez regulamin ERC, w porównaniu z innymi rajdami zaliczanymi do krajowego czempionatu. Wśród załóg mielecko-sudecki team Grzegorz Dul i Przemysław Zawada, jadący samochodem Peugeot 208 R2 z numerem startowym 25.

 

Uczestnicy RSMP podczas Rajdu Rzeszowskiego przejadą więcej niż zwykle kilometrów. Trasa rajdu, składająca się z 13 odcinków specjalnych, podzielonych na dwa etapy. Organizatorzy w tym roku przygotowali dla zawodników trzynaście odcinków specjalnych o łącznej długości 214,21 km. Po czwartkowym odcinku kwalifikacyjnym, który wystartuje o 11:10, załogi rozpoczną właściwe zmagania od odcinka Rzeszów (start godz.20:00).

 

Piątek to trzy dwukrotnie pokonywane odcinki z z najdłuższym w tegorocznej edycji imprezy: Konieczkowa (8,82 km), Lubenia (24,44 km) i Chmielnik (18,75 km). Sobota to ponownie dwie pętle z trzema odcinkami: Korczyna (24,11 km), Wysoka (9,14 km) i Zagorzyce (19,82 km). Zwycięzcę poznamy po godzinie 16:00. 

 

W klasyfikacji RSMP punkty będą przyznawane zgodnie z regulaminem ramowym, a ostatni odcinek rajdu (w tym przypadku nie jest to odcinek miejski) będzie traktowany jako Power Stage, za który trzy najszybsze w RSMP załogi otrzymają dodatkowe punkty.

Listę zgłoszeń, na której znalazło się łącznie 90 załóg, otwierają wielokrotni zwycięzcy rajdu, broniący tytułu Mistrza Europy Kajetan Kajetanowicz oraz Bryan Bouffier. Do 7 rundy Rajdowych Mistrzostw Europy zgłosiło się łącznie 35 zawodników.

Grzegorz Dul

 W tym rajdzie podobnie jak w poprzednich w bieżącym sezonie startuję z pilotem Przemkiem Zawadą samochodem Peugeot 2018 R2. We wtorek 2 sierpnia razem z kilkoma innymi złogami mieliśmy testy w Dylągowej k/Dynowa, gdzie trenowaliśmy przed startem na odcinku ok. 60km i sprawdzaliśmy możliwości i ustawienia rajdówki.

 

Testy przebiegły sprawnie bez zastrzeżeń, auto prowadzi się dobrze, dlatego optymistycznie nastrajamy się do rywalizacji. Jesteśmy także po zapoznaniu z trasą 25.Rajdu Rzeszowskiego , przejechaliśmy wszystkie odcinki i dokonaliśmy stosownych opisów. W porównaniu do ubiegłego roku mamy kilka nowych oesów. Muszę przyznać bardzo wymagających i trudnych technicznie, co jeszcze bardziej motywuje do walki.

 

Dodatkowo mocna obsada międzynarodowych załóg gwarantuje gorące emocje i dużą dawkę adrenaliny, związaną z rywalizacją na odcinkach specjalnych. Fajnie będzie pościgać się na asfaltowych nawierzchniach Podkarpacia, można powiedzieć, że w moich rodzinnych stronach, przecież Mielec jest tak blisko. Jak zwykle ciekawie zapowiada się rywalizacja w ośce.

Zapraszamy do Rzeszowa wszystkich kibiców i sympatyków sportów motorowych! Dziękuję za wsparcie firmie PLASMET.

 

 

unnamed (1)

 

unnamed

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Slider
Slider
Slider