W Cieniu Jupiterów Mielec
Image default
Informacje

LO Przecław zrealizowało projekt – Polski złoty ma 100 lat [FOTO]

Uczniowie Liceum Ogólnokształcącego w Przecławiu zakończyli realizację projektu edukacyjnego dofinansowanego kwotą 8470 ze środków NBP.

Zadania dotyczące projektu grantowego „Polski złoty ma 100 lat!”, organizowanego i finansowanego przez Narodowy Bank Polski z siedzibą w Warszawie realizowane były przez szkołę prawie rok (od 02.12.2019 do 30.11.2020).

Uczniowie w czasie realizacji projektu poznali historię polskiej waluty ZŁOTY od jej odrodzenia do czasów współczesnych. Zdobyli wiedzę na temat pieniądza i jego wpływu na gospodarność, przedsiębiorczość i pozycję Polski w świecie. Podczas realizacji projektu grantowego uczniowie wzięli udział w warsztatach z doradztwa zawodowego, poznali zasady gry Chłopska Szkoła Biznesu, przygotowali broszury i quizy dla uczniów, a także wystawę o polskim złotym. Najciekawszym punktem realizowanego projektu była dwudniowa wycieczka uczniów do Warszawy, podczas której uczniowie zwiedzili Centrum Pieniądza im. Sławomira S. Skrzypka.

Oto działania uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Przecławiu :

1.Pieniądzem może być wszystko.

Uczniowie wzięli udział w warsztatach z doradztwa, dzięki którym nabyli wiedzy i umiejętności w zakresie podstawowych pojęć ekonomicznych, nauczyli się wspólnego działania, negocjacji, współpracy w ramach działań grupowych. Rozwinęli umiejętności handlowe i samodzielnie potrafią działać i podejmować decyzje.

Uczniowie nauczyli się podczas warsztatów umiejętności handlowych, uczestnicząc w Chłopskiej Szkole Biznesu.  Gra , w której uczniowie wzięli udział, miała na celu symulację mechanizmów wolnego rynku, na którym licealiści obserwowali takie zjawiska jak podaż, popyt, spółka handlowa, cena, koszty produkcji, negocjacje handlowe. Grę rozgrywali w czasie rzeczywistym, podczas którego faktycznie wywołane zostały bezpośrednie interakcje uczestników wywołując silne emocje i zaangażowanie. Zajęcia warsztatowe z doradztwa zawodowego przeprowadził psycholog, Grzegorz Kruk, który jest trenerem umiejętności psychospołecznych. Uczniowie w trakcie warsztatów odkryli swoje predyspozycje zawodowe, ponadto badanie psychospołeczne i zawodowe pozwoliło im określić swoje aspiracje edukacyjno – zawodowe.

2.Historia złotego – wystawa

Uczniowie Liceum przygotowali wystawę o historii polskiego złotego. 

3.Poszukiwacz zaginionego złotego – gra szkolna na przerwie Escape – room na szkolnym korytarzu.

Dla uczniów szkoły podstawowej quizy, rysnotki i broszury informacyjne w formie gry edukacyjnej o polskim Złotym.

4.Wycieczka. Wiem więcej – Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira Skrzypka

Uczniowie usystematyzowali swoją wiedzę, spojrzeli na ekonomię z innej perspektywy.  Zwiedzili stałe ekspozycje Centrum. Poznali historię bankowości i zasady działania różnych typów banków. Zapoznali się z rolą i zadaniami banku centralnego, historią polskiej waluty, począwszy od „złotego wieku” Rzeczypospolitej, przez okres międzywojenny, aż do denominacji z 1995 r. Dowiedzieli się w jaki sposób najważniejsze wydarzenia w dziejach Polski znalazły odzwierciedlenie w rozwoju złotego. Szczególną uwagę zwrócono uczniom na zadania Narodowego Banku.  Polski Pieniądz jest centralnym punktem każdej części ekspozycji. Zwiedzanie Centrum Pieniądza NBP rozpoczyna się od narodzin pieniądza i prezentacji pierwszych form, jakie przyjmował w starożytności. Dalsza podróż to spotkanie z pieniądzem monetarnym, a finalnie z wirtualnym. 

Projekt- choć realizowany w czasie epidemii – umożliwił kreatywnie uczestniczyć wszystkim zainteresowanym w wydarzeniach kulturowych, edukacyjnych i historycznych. Uczniowie uzyskali wiedzę, doświadczenie pracy w grupie, możliwość rozwoju.

Doskonalone kompetencje społeczno-edukacyjne oraz promocja szkoły i aktywności uczniów sprawiły, że zakładane rezultaty zostały osiągnięte pomimo pandemii.

Zobacz też...