Gmina Miejska Mielec planuje przystąpić do Programu Społecznych Agencji Najmu, który umożliwia właścicielom lokali mieszkalnych bezpieczny i stabilny najem przy wsparciu samorządu.W związku z tym poszukujemy właścicieli mieszkań, którzy byliby zainteresowani oddaniem swoich lokali w dzierżawę Społecznej Agencji Najmu. Dzięki współpracy z Gminą, Agencja to rzetelny partner, zapewniający regularne i terminowe płatności oraz bezpieczne zarządzanie nieruchomością
Jak to działa?
Właściciel lokalu podpisuje ze Społeczną Agencją Najmu umowę dzierżawy lokalu na czas oznaczony. W ramach tej współpracy Agencja przejmuje obowiązki związane z zarządzaniem lokalem, zapewniając jego bezpieczny i stabilny najem. Agencja oddaje mieszkanie w najem osobom, którym sytuacja życiowa uniemożliwia zabezpieczenie potrzeb mieszkaniowych w warunkach rynkowych. Osoby te wyłaniane są przez Gminę w procesie rekrutacji.
Dlaczego warto współpracować ze Społeczną Agencją Najmu?
✅ Zwolnienie z podatku z tytułu dzierżawy – właściciel mieszkania zwolniony jest z zapłaty podatku dochodowego od uzyskanego czynszu dzierżawy.
✅ Gwarantowane, terminowe płatności czynszu dzierżawy – czynsz dzierżawy płacony jest właścicielowi mieszkania regularnie przez Agencję, niezależnie od tego, czy najemca opłaca czynsz najmu w terminie.
✅ Pełna obsługa formalna i techniczna – Agencja zajmuje się podpisywaniem umów najmu z najemcami wskazanymi przez Gminę i bieżącym administrowaniem lokalu.
✅ Ochrona stanu mieszkania – po zakończeniu umowy dzierżawy lokal zostaje zwrócony właścicielowi w stanie niepogorszonym.
Dzięki tej formule właściciel mieszkania unika problemów związanych z poszukiwaniem i weryfikacją najemców, administrowaniem lokalem, a także z potencjalnymi zaległościami w opłatach.
Wypełnij ankietę i pomóż nam zaplanować Program!
Uzupełnienie ankiety zajmie zaledwie kilka minut i pozwoli nam oszacować liczbę mieszkań, które mogą zostać udostępnione Społecznej Agencji Najmu.
lub
Ankietę można wypełnić w formie elektronicznej (pierwszy link!) lub w formie papierowej (drugi link!).
Wypełnione ankiety w formie elektronicznej prosimy przesyłać do dnia 11 marca 2025 r.
Wypełnione ankiety w formie papierowej do dnia 11 marca 2025 r. można dostarczyć osobiście do Urzędu Miejskiego w Mielcu, lub w wersji zeskanowanej przesyłając na adres e-mail: [email protected].
W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt:
📞 Telefon: 17 787 41 91, 17 787 44 39
📧 E-mail: [email protected]
🏢 Urząd Miejski w Mielcu, Wydział Gospodarki Miejskiej
tekst: Jakub Zegarliński