O inwestycjach kolejowych przez internetowe łącza.
Pandemia sparaliżowała wiele dziedzin życia. Samorząd województwa jednak robi wszystko aby inwestycje, które rozpoczęto i zaplanowano mogły przebiegać bez zakłóceń.
To również inwestycje w infrastrukturę kolejową. Prace na liniach L25 i L108 oraz plany budowy Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej to najważniejsze wyzwania województwa w tym zakresie. 21 kwietnia o tych trzech inwestycjach rozmawiano podczas wideokonferencji z przedstawicielami PKP Polskich Linii Kolejowych. W spotkaniu on-line wziął udział prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel oraz dyrektora Regionu Południowego ds. projektów unijnych PKP PLK Mateusz Wanat. Ze strony samorządu brali udział marszałkowie Władysław Ortyl i Piotr Pilch oraz dyrektorzy departamentów zaangażowanych w realizację projektów kolejowych.
Inwestycje kolejowe należą do największych i najbardziej kosztownych stąd też konieczne są cykliczne spotkania, w których na bieżąco analizowany jest ich przebieg.
Z informacji przedstawionych podczas spotkania wynika, że na linii L25 na odcinku Mielec – Dębica nowe tory położone są już na 30 km drogi. Jeśli nic nie przeszkodzi to na koniec roku odcinek Mielec – Dębica będzie gotowy.
Podczas spotkania omówiono także kilka opcji remontu dalszej części tego traktu w stronę Padwi Narodowej, a także planowanej budowy wiaduktu nad torami w Mielcu, który usprawniłby ruch do istniejącej już obwodnicy i nowego mostu na Wisłoce, który za kilka tygodni będzie otwarty.
Rozmawiano też o szczegółach poszczególnych inwestycji takich jak lokalizacja przystanków oraz innej infrastruktury niezbędnej dla pasażerów. Wiele jednostek samorządu terytorialnego zwraca się do PKP PLK o budowę nowych przystanków. Padła propozycja stworzenia programu wprowadzania nowych przystanków kolejowych tak aby były to miejsca dla jak największej liczby pasażerów.