Prezydent Miasta Mielca informuje o rozpoczęciu naboru uzupełniającego na rachmistrzów spisowych do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021.
Zainteresowanych kandydatów prosimy o składanie do dnia 18 czerwca 2021r. ofert wyłącznie na formularzu dla kandydatów
Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:
- mieć ukończone 18 lat,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
- posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Kandydat na rachmistrza zobligowany będzie do wzięcia udziału w kilkugodzinnym szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną i będą zakończone egzaminem przeprowadzonym w trybie zdalnym.
Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy. Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie 3 osób).
Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:
- przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu (interaktywną aplikację formularzową);
- zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
- przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie z powodu rezygnacji, zachorowań itp. lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Mielcu ul. Żeromskiego 26, I piętro, pokój nr 14, lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej: [email protected]. Uwaga :przesyłka pocztą tradycyjną (listowa) nie będzie brana pod uwagę.
O dacie wpływu dokumentów decyduje:
- w przypadku osobistego złożenia dokumentów w Urzędzie Miejskim w Mielcu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu;
- w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową Urzędu Miejskiego w Mielcu rzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail).