Od jakiegoś czasu krakowska PNiUIK zajmująca się rewitalizacją trakcji kolejowej na trasie Mielec – Dębica układa nowe szyny wzdłuż starych torów.
Na 32-kilometrowym odcinku przebudowanych zostanie kilka stacji oraz przystanków pasażerskich. Dzięki inwestycji możliwe będzie przywrócenie połączeń pasażerskich.
Tempo prac narzuca huta, w której wytwarza się nowe szyny. Główne prace ruszą w marcu. Po remoncie linii prędkość pociągów dochodzić będzie do 90 km na godzinę. Jednak na niektórych odcinkach pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe 70 km/h. Nowa technologia łączenia szyn ma wyeliminować charakterystyczny kiedyś stukot kół wagonów.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną stację m.in. Mielec, Rzochów, Kochanówka Pustków i sześć przystanków osobowych, dzięki czemu możliwe będzie wznowienie połączeń pasażerskich z Dębicy przez Mielec do stacji Padew. Ostatni pociąg pasażerski przejechał trasą z Mielca do Dębicy w 2009 roku.
Prawie 250 mln zł kosztować będzie rewitalizacja linii kolejowej nr 25 odcinka Padew Narodowa–Mielec–Dębica.
Inwestorem jest PKP PLK.
Linia nr 25 łączy trzy duże obszary przemysłowe Strefy Ekonomiczne w Mielcu, w Tarnobrzegu i w Dębicy, a także daje połączenie z siecią szerokotorową i terminalem w Woli Baranowskiej.
Od dziewięciu lat Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl z europosłem Tomaszem Porębą zabiegali o tę inwestycję.
Pierwsze pociągi mają pojechać pomiędzy Mielcem a Dębicą już w grudniu 2020 roku.
1 Komentarz
Szanowna redakcjo. Tu jest błąd. Nie na odcinku: Padew Narodowa- Dębica tylko Mielec – Dębica są układane te szyny. PNiUIK na odcinku Mielec – Padew Narodowa robi tylko prace projektowe i dokumentację przetargową, a prace budowlane tylko na odcinku Mielec – Dębica. Źródło: zamowienia.plk-sa.pl.