W Cieniu Jupiterów Mielec
Image default
Informacje

Pociągi towarowe wróciły na linię Mielec-Kochanówka

Na odcinek linii kolejowej Mielec-Kochanówka na Podkarpaciu wróciły od paru dni pociągi towarowe. Odcinek ten został wyremontowany w ramach większego projektu, którego wartość wynosi prawie 300 mln zł. Przewiduje on modernizację torów na odcinku Padew-Mielec-Dębica.

Jak informuje biuro prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych, pociągi towarowe poruszają się już po nowym torze. Składy obsługują m.in. bocznicę kolejową Zakładów Chemicznych w Pustkowie.

Dotychczas wymieniono m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji Mielec i Kochanówka oraz na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych w Przecławiu, Dąbiu, Pustkowie, Brzeźnicy. Zmodernizowano ponad 30 skrzyżowań drogi z torami m.in. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.

Trwają praca na przystankach kolejowych m.in. w Wojsławiu, Rzochowie i Rzemieniu.

Gruntowanie przebudowana zostanie także stacja w Mielcu, gdzie powstaje m.in. dwupoziomowe przejście podziemne, które zastąpi starą kładkę nad torami. Stacja również będzie miała dodatkowe przejście pod torami. Nowe perony będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie i tablice informacyjne.

„Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” Koszt rewitalizacji to ponad 296,7 mln zł, z tej kwoty niemal 210 mln zł stanowi unijne dofinansowanie.

Dzięki remontowi tego odcinka wznowione zostaną również przewozy pasażerskie.

Zobacz też...

1 Komentarzy

Goździk27121993 6 września 2020 (niedziela) at 11:23

Bardzo dobrze, że ruszyły już pociągi towarowe z Mielca do Kochanówki-Pustków (granica Pustkowa i Brzeźnicy). Oby teraz sprawnie postępowały prace na stacji kolejowej w Mielcu i na odcinku Kochanówka-Pustków – Dębica Towarowa – Dębica, a później na odcinku Mielec – Padew Narodowa. Ta propaganda, że to kolej jest robiona dla KronoSpanu (głównym problemem jest działalność tej firmy, a nie to jaki transport stosuje) to jest rozpowszechniania przez lobby tirowe i busiarskie (chodzi o właścicieli i kierowników tych firm z branży TIR-owej i busiarskiej, dla nich kolej to jest poważna konkurencja) przy wsparciu pseudo-ekologów i zwolenników partii politycznej Konfederacja (frakcja KORWiN; patrz: Irenusz Dzieszko, patrz: wypowiedzi samego Janusza Korwina-Mikke i jego najbliższych współpracowników o „kolei jako XIX-wiecznym przeżytku” [Krowin-Mikke tak pisał w felietonie w gazecie „Angora” z końca 2011 roku]), którzy to często bardzo młodzi lubiący szybko jeździć samochodem (ze 100 km/h co najmniej albo i 200 km/h), a którym to kolej (tak samo jak drzewa i krzewy przydrożne, piesi, rowerzyści itd.) im przeszkadza, bo trzeba zatrzymywać się na przejazdach kolejowych, a taki jeden z drugim nie lubi jak się za długo stoi. Natomiast propaganda o jak najszybszej elektryfikacji to jest rozpowszechniania przez zwolenników PO/SLD/PSL (obozu III RP), którzy działają na zasadzie eskalacji żądań powtarzają te slogany za panią poseł Krystyną Skorwońską z PO (KO).

Odpowiedz

Zostaw komentarz

W Cieniu Jupiterów Mielec
Mielec: Informacje, Relacje, Wiadomości, Wydarzenia, Ogłoszenia, Nowości