We wtorek (25.04.) w Sali Jana Pawła II w Urzędzie Miejskim w Mielcu odbyło się spotkanie informacyjno- konsultacyjne Prezydenta Miasta Jacka Wiśniewskiego z mieszkańcami. Tematem spotkania był problem związany z parkowaniem aut na os. Kusocińskiego.
W spotkaniu wzięli udział Prezydent Miasta Mielca Jacek Wiśniewski, Dyrektor MOSiR Mirosława Gorazd, Naczelnik Wydziału Dróg, Transportu, Energetyki i Działalności Gospodarczej Monika Skowrońska- Ziomek, a także przybyli radni, mieszkańcy i zainteresowani.
Mieszkańcy od dłuższego czasu skarżą się na niewystarczającą liczbę miejsc parkingowych. Problem ten nasila się, gdy na stadionie miejskim rozgrywane są mecze oraz w okresie letnim, gdy mieszkańcy i osoby przyjezdne korzystają z basenu odkrytego. Obawy mieszkańców budzi również niebawem oddana do użytku hala sportowa, która jak sądzą, zwiększy dotychczasowy problem.
Obecnie, na os. Kusocińskiego jest ponad 500 miejsc parkingowych, które są w zarządzie Gminy Miejskiej Mielec.
Mieszkańcy podkreślali największy problem z parkingami w obrębie letnich basenów miejskich. Jak się okazuje, tereny te są własnością Spółdzielni Mieszkaniowej, przez co miasto nie ma możliwości stworzenia tam dodatkowych miejsc parkingowych.
W trakcie spotkania Prezydent przedstawił propozycje zniwelowania problemu, podkreślał, iż:
– zostanie przeprowadzona kampania informacyjna, tak, aby mieszkańcy oraz przyjezdni goście wiedzieli o dostępnych parkingach na os. Kusocińskiego,
– należy wprowadzić dodatkowe oznakowanie w obrębie osiedla, aby było wiadomo, gdzie w pobliżu są parkingi,
– niezbędne jest jeszcze większe zaangażowanie służb mundurowych w celu egzekwowania przestrzegania przepisów ruchu drogowego przez parkujących tam mieszkańców i przyjezdnych,
– jeżeli powyższe pomysły nie przyniosą założonego skutku, na sezon letni zostanie otwarta dodatkowa kasa biletowa basenu miejskiego, tak aby mieszkańcy mogli parkować od ul. Solskiego.
Mieszkańcy chętnie dzielili się swoimi propozycjami na złagodzenie problemu parkingów, mówiono m. in. o wprowadzeniu kart parkingowych dla mieszkańców, zastosowaniu szlabanów przed wjazdem w parkingi wewnętrzne, czy zwiększeniu świadomości mieszkańców dotyczącej korzystania z komunikacji miejskiej.

