Prezydent Miasta Mielca informuje, że od dnia 11 lutego 2025r. rozpoczyna rekrutację do udziału w Programie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Głównym celem Programu w Gminie Miejskiej Mielec jest wsparcie 116 członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
- 25 dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
- 91 osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
- orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
- orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
– poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie. Dzięki temu wsparciu, osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby
z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.
Rekrutacja do Programu prowadzona będzie w sposób ciągły, do momentu wyczerpania liczby miejsc. Osoby zgłoszone do Programu po wyczerpaniu liczby miejsc zostaną wpisane na listę rezerwową. Na liście rezerwowej może znaleźć się nie więcej niż 50% osób objętych wsparciem w poszczególnych kategoriach. W przypadku wyczerpania wolnych miejsc na liście rezerwowej w poszczególnych kategoriach, rekrutacja do Programu zostanie zakończona.
Osoba ubiegająca się o wsparcie w ramach Programu, zobowiązana jest złożyć w formie papierowej, następujące dokumenty:
- Kartę zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, stanowiącą załącznik nr 1 do Regulaminu;
- Dodatkowe informacje do karty zgłoszeniowej do Programu „Opieka wytchnieniowa”
dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, stanowiące załącznik nr 2 do Regulaminu; - podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, stanowiące załącznik nr 3 do Regulaminu
- kserokopię aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.
Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Mielcu przy ul. Żeromskiego 23 w pokoju 9B lub 9D, w godzinach pracy Urzędu. Osoba składająca Kartę zgłoszenia do Programu wraz z pozostałą dokumentacją rekrutacyjną, jednorazowo może złożyć dokumenty dla maksymalnie 3 osób.
Wszystkie osoby zainteresowane prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Rekrutacji i udziału w Programie.
Regulamin rekrutacji i udziału w programie, kartę zgłoszeniową do Programu, dodatkowe informacje oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, można pobrać ze strony internetowej pod adresem:
https://mielec.bip.gov.pl/ogloszenia/zarzadzenie-nr-362-2025-prezydenta-miasta-mielca-z-dnia-3-lutego-2025-r.html bądź w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23 pok. 9D. Dodatkowych informacji na temat realizacji Programu można uzyskać pod numerem telefonu 17 7874393.
Karta zgłoszeniowa do programu, dodatkowe informacje oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych muszą być WYDRUKOWANE W KOLORZE i posiadać KOLOROWE LOGOTYPY.
Środki Finansowe na realizację Programu, Gmina Miejska w Mielcu pozyskała z Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Źródło: W. Wesołowska, mielec.pl