Linia kolejowa pomiędzy stacjami Padew Narodowa i Wola Baranowską zapewnia połączenie sieci kolejowej z jednym z terminali Linii Hutniczo-Siarkowej (LHS), która wykorzystywana jest w transporcie towarów masowych przywożonych do Polski z Ukrainy, Rosji, Kazachstanu oraz Chin.
W latach 2022-2023 zaplanowano tam m.in.remont mostu i dwóch przepustów. Przebudowa urządzeń sterowania ruchem oraz prace na trzech przejazdach kolejowo-drogowych podniosą poziom bezpieczeństwa. Przywrócona będzie prędkość 60 km/h – maksymalna na towarowej trasie.
Planowana jest także rozbudowa terminala przeładunkowego PKP LHS na stacji Wola Baranowska.
Inwestycję wykona firma PNUIK Kraków Sp. z o.o. Projekt finansowany jest z budżetu państwa. Jej efektem będzie sprawniejszy transport towarów koleją z terminala Linii Hutniczo Siarkowej w Woli Baranowskiej do Padwi na trasie Sandomierz-Dębica.
