Slider

– Filip, mężczyzna powinien być nie tylko silny i dobrze zbudowany, ale także sprawny fizycznie. Niestety, typowe treningi kulturystyczne zmniejszają sprawność fizyczną, dlaczego tak się dzieje? Jaki trening byłby wstanie temu zaradzić?

– Trening Funkcjonalny! Wszystkie osoby ciężko pracujące na treningach nad dopracowaniem formy swoich mięśni namawiam, aby nie ograniczali treningów tylko do masy i siły, ale żeby również włączyli do nich ćwiczenia poprawiające sprawność fizyczną.


Skoro ktoś ma sylwetkę mocno umięśnioną i sprawia wrażenie osoby bardzo sprawnej fizycznie, to niech się to nie kończy tylko na wrażeniu.

– Czym jest trening Funkcjonalny, rozwiń to

Trening funkcjonalny wykorzystywany jest zarówno w treningach indywidualnych jak i zajęciach grupowych. To nowoczesne i holistyczne podejście do treningu, którego podstawowymi zasadami są: wielostawowość ćwiczeń (odejście od ćwiczeń izolowanych, stosowanych w kulturystyce) oraz funkcjonalność ćwiczeń, czyli ich użyteczność imitująca ruchy codziennego życia. Zaletą wykonywania ćwiczeń złożonych (wielostawowych) jest poprawa działania układu krążenia oraz wzrost wydolności organizmu, ponieważ ćwiczenia te wymuszają intensywniejsze krążenie krwi w naszym organizmie.

Ponadto trening ten korzystnie wpływa na wzmocnienie mięśni całego ciała, z racji tego, że aktywizuje do pracy wszystkie rodzaje włókien mięśniowych, w odróżnieniu od tradycyjnych metod treningowych.

– Co jeszcze wyróżnia ten trening na tle innych programów?

Trening funkcjonalny angażuje do pracy mięśnie głębokie jak i „centralny gorset mięśniowy” tzw. core stability, wzmacniając mięśnie tułowia zarówno z przodu jak i z tyłu, odciążając tym samym kręgosłup. Dzięki takiemu treningowi możemy pracować nad poprawą kondycji, siły i szybkości oraz zwiększać gibkość i zakresy ruchów a także poprawiać naszą sylwetkę. W odróżnieniu od treningu kulturystycznego, nie osiągniemy wzrostu objętości masy mięśniowej, lecz korzystnie wpłyniemy na poprawę gęstości mięśni i ich napięcia.

Umięśniona sylwetka w dzisiejszych czasach to nie wszystko. Postaw również na funkcjonalność, bycie sprawnym i w doskonałej kondycji. Nie lękaj się biegać na długie i krótkie dystanse z obawą utraty „masy”

Samopoczucie zrekompensuje za ciężką prace. Jak to mówią w zdrowym ciele zdrowy duch. Dziękujemy za rozmowę i zapraszamy do Calypso !

Opracowanie merytoryczne
Filip Szymański – Trener

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Slider
Slider
Slider