Zapraszamy mieszkańców Mielca do wzięcia udziału w pierwszej edycji konkursu
„Najpiękniejsza – bo tradycyjna Palma Wielkanocna”.
Konkurs, którego współorganizatorami są Spółdzielczy Dom Kultury, Parafia Św. Matusza Apostoła i Ewangelisty oraz Urząd Miejski w Mielcu skierowany jest do dzieci, młodzieży, dorosłych oraz do wszystkich, dla których ważny jest powrót do tradycji, do rękodzieła oraz ważne są obrzędy związane z mistyką Wielkiego Tygodnia.
Palmy wykonane tylko metodą tradycyjną, przy wykorzystaniu naturalnych elementów, należy dostarczyć w terminie do piątku 5 kwietnia, do Spółdzielczego Domu Kultury Mieleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej mieszczącego się w Mielcu przy ulicy Kusocińskiego 13 a.
Palmy oceni komisja konkursowa w skład której wchodzić będą przedstawiciele organizatorów konkursu. Wybrani zostaną laureaci w pięciu kategoriach wiekowych (przedszkolaki, uczniowie klas 1- 3, uczniowie klas 4 – 8, uczniowie szkół średnich, dorośli) oraz w trzech kategoriach wielkościowych (palmy do 50 cm, palmy 51 – 100 cm, palmy powyżej 101 cm.)
Zgłoszone do konkursu palmy będzie można odebrać z SDK po 10 kwietnia. Wszyscy laureaci zostaną telefonicznie zaproszeni na uroczyste wręczenie nagród, które odbędzie się w rynku 14 kwietnia w Niedzielę Palmową.
Tego właśnie dnia podczas Mszy Św. w Bazylice Mniejszej Parafii Św. Mateusza Apostoła i Ewangielisty o godz. 12: 30 nastąpi poświecenie palm, a następnie przemarsz z palami na mielecki rynek, gdzie około godziny 13:30 odbędzie się ogłoszenie wyników i wręczenie nagród laureatom konkursu. Ponadto wśród pozostałych uczestników konkursu, jak również wśród osób, które przybędą wtedy na mielecki rynek ze swoimi tradycyjnymi palmami (bez sztucznych i zakupionych elementów) zostaną rozlosowane nagrody rzeczowe.
Regulamin konkursu będzie dostępny na stronach internetowych Urzędu Miasta Mielca. Wszelkie dodatkowe informacje o konkursie uzyskać można w Spółdzielczym Domu Kultury MSM, tel.: 17 585 53 42, od poniedziałku do piątku w godz. 13:00 – 18:00.

Regulamin Konkursu
„Najpiękniejsza – bo tradycyjna Palma Wielkanocna”
- Organizatorami Konkursu są :
- Prezydent Miasta Mielca
- Parafia p.w. Św. Mateusza Apostoła i Ewangelisty w Mielcu
- Spółdzielczy Dom Kultury, Mieleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Mielcu
- Cel konkursu
- Propagowanie lokalnego folkloru, poprzez popularyzację twórczości własnej związanej
z tematyką Świąt Wielkanocnych, - Popularyzowanie, kultywowanie oraz podtrzymywanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych związanych z Niedzielą Palmową oraz Wielkanocą
3. Aktywizacja i rozbudzanie inwencji twórczej dzieci i młodzieży w kierunku uprawiania sztuki ludowej.
- Warunki udziału w konkursie:
- Konkurs na charakter otwarty. Jest skierowany do dzieci i młodzieży, dorosłych osób indywidualnych i twórców amatorów. Jeden uczestnik może zgłosić do konkursu jedną pracę.
- Palma zgłoszona do konkursu powinna być wykonana samodzielnie z wykorzystaniem materiałów naturalnych i tradycyjnych form zdobniczych. Nigdzie wcześniej nie zgłoszona do innego konkursu.
- Prace wykonane z gotowych, kupionych elementów będą dyskwalifikowane
- W przypadku uczestników niepełnoletnich do pracy należy dołączyć oświadczenie rodziców lub opiekunów dziecka, wyrażające zgodę na zrzeczenie się praw autorskich do wykonanej pracy. Wzór oświadczenia w załączniku regulaminu.
- Prace należy dostarczać do Spółdzielczego Domu Kultury Mieleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Mielcu, ul. Kusocińskiego 13 A. Ostateczny termin oddania prac upływa w piątek 5 kwietnia.
- Sposób opisywania prac konkursowych:
Do pracy należy dołączyć przytwierdzoną (na sznureczku, tasiemce) kopertę z kartą zgłoszeniową zawierającą:
– Imię i nazwisko autora pracy, adres zamieszkania, wiek, telefon kontaktowy do opiekuna / rodzica;
– W przypadku instytucji / szkoła, ośrodek kultury i inne / : jej nazwa, imię i nazwisko nauczyciela/ instruktora, telefon kontaktowy do nauczyciela/ instruktora.
V. Kryteria oceny
Prace oceniane będą pod względem:
- Zgodności z Regulaminem konkursu,
- Walorów estetycznych, staranności i kreatywności,
VI. Skład Komisji Konkursowej
W skład Komisji Konkursowej oceniającej prace zgłoszone do konkursu wchodzą Przedstawiciele Organizatorów
VII. Zasady nagradzania
Komisja Konkursowa przyzna I, II i III miejsce w pięciu kategoriach wiekowych:
- I kategoria wiekowa – dzieci w wieku przedszkolnym;
- II kategoria wiekowa – klasy 1 – 3 szkoły podstawowej
- III kategoria wiekowa – klasy 4 – 8 szkoły podstawowej
- IV kategoria wiekowa – młodzież ze szkół średnich
- V kategoria wiekowa – dorośli
A także, w trzech kategoriach wielkościowych:
- Palma mała (do 50 cm)
- Palma średnia ( 51 cm – 100 cm)
- Palma duża (powyżej 101 cm)
Decyzje komisji są ostateczne i nieodwołalne.
Laureatów I II i III miejsc Organizatorzy powiadomią telefonicznie do dnia: 10 kwietnia (środa) 2019. Od 10 kwietnia będzie można odebrać zgłoszone prace.
VIII. Wręczenie nagród w Niedzielę Palmową 14 kwietnia.
- Msza Święta w Bazylice Mniejszej z udziałem przedstawicieli Organizatorów z poświęceniem palm – godzina 12.30
- Przejście po Mszy Świętej na Rynek Starego Miasta
- Wręczenie nagród laureatom konkursu.
Patronat medialny nad konkursem objęli:
- Tygodnik regionalny KORSO
- Radio LELIWA
UWAGA
- Udział w Konkursie jest jednoznaczny z przyjęciem niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie informacje o konkursie udzielane będą w S D K pod nr. Tel. 17 58-55-342 od poniedziałku do piątku w godzinach 12: 00 – 18. 00
- Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia zgłoszonych do konkursu prac.
- Organizatorzy zastrzegają sobie zmiany w Regulaminie a sytuacje nieobjęte w nim rozstrzygają Organizatorzy konkursu.
- Regulamin dostępny na stronach: www.mielec.pl i leliwa.pl
KLAUZULA DOTYCZĄCA AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH, WIZERUNKU
I DANYCH OSOBOWYCH
Uczestnicy przenoszą nieodpłatnie na Organizatorów swoje prawa majątkowe do artystycznych wykonań palm zaprezentowanych podczas przeglądu, w celu wykorzystania ich przez Organizatorów w sposób nieograniczony terytorialnie i czasowo na następujących polach eksploatacji:
a. utrwalania (zapisu) na wszelkich możliwych formach jak fotografia, audio, video,
b. zwielokrotnienia na wszelkich nośnikach dźwięku i obrazu,
c. wprowadzenia do obrotu,
d. wprowadzenia do pamięci komputera oraz sieci Internet,
e. publicznego odtwarzania, wyświetlania,
Uczestnicy 1. Konkursu „Najpiękniejsza – bo tradycyjna Palma Wielkanocna” oświadczają, że wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatorów swoich danych osobowych podanych w związku z udziałem w Konkursie, w celu przeprowadzenia w/w zadania, (w tym na umieszczanie danych osobowych w protokole na stronach internetowych), oraz wyrażają zgodę na opublikowanie swojego wizerunku (w postaci zdjęć oraz filmów audio, video) w celach dokumentacyjnych oraz promocyjnych tego Konkursu. Zgoda obejmuje w szczególności takie formy publikacji zdjęć oraz filmów jak: udostępnienie na stronach internetowych, Facebook, w materiałach promocyjnych dotyczących konkursu oraz w innych środkach masowego przekazu, jako materiały szkoleniowe podczas warsztatów.
Powyższa zgoda została wyrażona dobrowolnie zgodnie z art. 4 pkt 11 RODO. Zgodnie z art. 7 ust. 3 RODO administrator informuje, że w związku z udzieloną zgodą przysługuje prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie be
z wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Podstawa prawna 6 ust. 1 lit. a RODO w zw. z art. 7 ust. 1 RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE)