Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) Starostwo Powiatowe w Mielcu udostępnia osobom uprawnionym tj. doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu następujące formy kontaktu z urzędem:
- poczta elektroniczna na adres: [email protected]
- elektronicznej skrzynki podawczej EPUP – adres ESP (skrytki ePUAP) Starostwa Powiatowego w Mielcu: 4rb2gaa99s
- bezpośrednio w Kancelarii Ogólnej (parter budynku przy ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec)
Osobie uprawnionej podczas załatwiania spraw w Urzędzie Starostwa Powiatowego w Mielcu przysługuje prawo do skorzystania z usług:
- tłumacza PJM (polski język migowy)
- tłumacza SJM (system językowo – migowy)
- tłumacza SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).
Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Zgłoszenia należy dokonać na formularzu, którego wzór znajduje się poniżej.
Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, lub złożyć w Kancelarii Urzędu.
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 426).
W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Starosta zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji przysługujących uprawnień.