Slider

Rozmowa z Wojciechem Mazurkiewiczem – instruktorem fitness w calypso fitness club galeria navigator

Wiele osób chce zgubić zbędne kilogramy które odłożyły się np. po zimie lub chce zrobić formę na wakacje lub przed weselem. Co możesz im doradzić?

Osoby które chcą pozbyć się zbędnych kalorii np. do wakacji powinny pomyśleć o tym już kilka miesięcy wcześniej. Przy zrzucaniu wagi ważna jest  odpowiednia dieta i dobrze dobrane ćwiczenia. Odchudzanie „na szybko” może przynieść krótkotrwały efekt a co najgorsze po zaprzestaniu ćwiczeń i po powrocie do starych nawyków żywieniowych możemy spodziewać się tzw. efektu jo-jo.  Polecam zdrowe odżywianie i systematyczne treningi.

Jakie treningi wybrać?

Treningi aerobowe (tlenowe). Polegają na tym, że organizm pozyskuje energię potrzebną na wysiłek w procesie spalania tlenowego. Podczas ćwiczeń krew nadąża dostarczać tlen do mięśni a organizm pozyskuje energię ze spalania tłuszczów i białek. Jeśli dołożymy do tego ćwiczenia siłowe to spalimy nadmiar tłuszczu i wzmocnimy nasze mięśnie i stawy.  Aeroby to między innymi zajęcia fitness, bieganie oraz jazda na rowerze.

Jakie zajęcia polecasz?

Power bike, spinning czy indoor cycling. Są to zajęcia które szczególnie polecam. Trening odbywa się na  specjalnych rowerach stacjonarnych rytmie utworów o różnych tempach. Cechuje go bardzo wysokie spalanie kalorii nawet do 1000 kcal w godzinę! A przy tym rzeźbimy i modelujemy nogi, uda, pośladki i brzuch. Dzielimy go na 3 części: rozgrzewkę, część główną i stretching. Trening może być wytrzymałościowy, siłowy lub interwałowy. Wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć.

Tyle kalorii w godzinę? To muszą być bardzo intensywne zajęcia?

Cała część główna ok. 40 min odbywa się na stojąco z krótkimi przerwami między utworami. Wykonujemy w niej różne ćwiczenie o różnym obciążeniu i prędkości. Podjazdy czyli jazda z dużym obciążeniem a wolniejszym tempem wzmacnia i modeluje mięśnie a zjazdy czyli szybko i ze średnim obciążeniem, pozwalają spalać tłuszcz. Musimy pamiętać również o regeneracji mięśni po każdym intensywnym treningu min 48h.

Dużą zaletą spinningu jest to, że można trenować go przez cały rok nie patrząc na pogodę a przy okazji posłuchać dobrej muzyki.

Zapraszamy na zajęcia Power bike, które odbywają się od poniedziałku do soboty 🙂

 

Wojciech Mazurkiewicz
Trener fitness, personalny i instruktor boksu
Calypso Mielec Navigator

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Slider
Slider
Slider