W Cieniu Jupiterów Mielec
Image default
Informacje

Wniosek o ”Dobry start” już dostępny w formie papierowej

Zgodnie z zapowiedziami już w lipcu Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej realizujący w Mielcu rządowy program „Dobry Start” rozpoczął wypłacanie pieniędzy przeznaczonych na wyprawki szkolne dla uczniów szkół rozpoczynających naukę w roku szkolnym 2018/2019.

Pieniądze w pierwszej kolejności trafiły do rodziców, którzy zdecydowali się skorzystać z możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną korzystając z bankowości elektronicznej lub za pomocą systemu teleinformacyjnego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej (www.empatia.mrpips.gov.pl). Taka możliwość istnieje od 1 lipca.

Chcielibyśmy poinformować, że od 1 sierpnia – czyli od początku miesiąca, istnieje także możliwość złożenia wniosku w tradycyjnej formie (papierowej). Wypełnione pismo można dostarczyć osobiście lub też przesłać pocztą pod adres siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu, który mieści się przy ul. Łukasiewicza 1c, do Działu Świadczeń Rodzinnych (pokój nr 14) lub sekretariatu MOPS (pokój 29). Ośrodek jest otwarty w poniedziałki od godz. 8:00 do 16:00, natomiast od wtorku do piątku w godzinach od 7:15 do 15:15.

Druki wniosków będzie można pobrać w dwóch punktach miasta Mielca: w Punkcie Obsługi Mieszkańców w Galerii Navigator w Mielcu ul. Powstańców Warszawy 4 oraz w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Mielcu (ul. Żeromskiego 26).

Wnioski zarówno drogą elektroniczną jak i w formie papierowej przyjmowane będę w terminie do 30 listopada. Im wcześniej zostaną złożone tym wcześniej będzie można uzyskać pieniądze.

Mielecki MOPS gorąco zachęca do składania drogą elektroniczną wniosków nie tylko na świadczenie Dobry Start, ale także na świadczenie 500+. Do tej pory z takiej możliwości skorzystało w Mielcu 391 osób. Droga elektroniczna to najwygodniejszy i najszybszy sposób na złożenie obu tych wniosków i uzyskanie świadczeń. Korzystanie z internetu pozwala uniknąć stania w kolejkach jakie mogą się tworzyć w mieleckim MOPS-ie, gdzie przyjmowane będą wnioski w formie papierowej.

Warunkiem złożenia wniosku za pośrednictwem internetowego serwisu ministerstwa jest posiadanie profilu zaufanego, który można uzyskać np. korzystając z bankowości elektronicznej. Niektóre z banków oferują jeszcze prostszy sposób, polegający na wypełnieniu elektronicznego wniosku w koncie bankowości elektronicznej, gdzie nie jest wymagany profil zaufany.

Przypomnijmy, że w ramach programu „Dobry Start” po 300 złotych jednorazowego wsparcia na zakup podręczników, zeszytów i przyborów szkolnych bez względu na dochody rodziców przysługuje dzieciom do ukończenia 20 roku życia, zaś dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole, będą mogły otrzymywać takie wsparcie do ukończenia 24 roku życia.

Mikołaj Kopeć

 

e-leclerc-mielec
Navi

Zobacz też...

Zostaw komentarz

Wydarzenia, Wiadomości - Informacje Mielec | Dentysta Mielec Stomatolog | Hurt paliw płynnych z dostawą do firm, zbiorniki na paliwa