W Cieniu Jupiterów Mielec
Image default
Informacje

„Wydział inwestycji i utrzymania miasta w Mielcu”- nowy wydział w magistracie

Z dniem 1 sierpnia 2024 roku zarządzeniem Prezydenta Mielca w Urzędzie Miejskim w Mielcu wprowadzono szereg zmian organizacyjnych.

Zmienią się zarówno nazwy kilku wydziałów i komórek organizacyjnych urzędu, jak również zakresy zadań jakie będą przez nich realizowane.

Wspólnym mianownikiem przeprowadzonej reorganizacji jest dążenie do usprawnienia pracy mieleckiego magistratu i funkcjonowania pracowników w ramach nowej organizacji pracy Urzędu Miejskiego. Zmiany wynikają z doświadczeń ostatnich lat i mają być odpowiedzią na potrzeby wynikające z zadań jakie realizuje samorząd miejski.

Największe zmiany obejmą dotychczasowy Wydział Inwestycji, do którego oprócz zadań związanych z projektowaniem i realizacją miejskich inwestycji oraz remontów miejskich obiektów, włączone zostały zadania z zakresu dróg – m.in. zarządzanie siecią dróg miejskich, prowadzenie inwestycji drogowych i remonty dróg.

Zupełną nowością będzie powstały w ramach Wydziału Inwestycji – Referat Utrzymania Miasta (I-UM). Referat Utrzymania Miasta oprócz utrzymania i eksploatacji terenów zieleni oraz obiektów zieleni zajmie się m.in. zezwoleniami na usunięcie drzew, wykonywaniem nowych nasadzeń, utrzymaniem dróg i chodników (w okresie zimowym – odśnieżania), parkingów, placów zabaw, siłowni plenerowych, boisk i obiektów małej architektury. To sprawy bliskie mieszkańcom, które bezpośrednio wpływają na codzienne funkcjonowanie miasta i życie mielczan.

Drugim wydziałem obok Wydziału Inwestycji i Utrzymania Miasta, który przeszedł reorganizację jest Wydział Transportu, Energetyki i Działalności Gospodarczej (TED). Oprócz zadań z zakresu transportu publicznego i energetyki zajmie się sprawami związanymi z działalnością gospodarczą i funkcjonowaniem targowisk miejskich.

W Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami (OŚGO), gdzie przestanie funkcjonować dotychczasowy Referat Zieleni, będą realizowane sprawy w zakresie wód i melioracji, ochrony środowiska i gospodarki odpadami oraz sprawy związane z ochroną zwierząt i funkcjonowaniem cmentarzy.

Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim mają na celu zwiększenie efektywności zarządzania miastem, poprawę jakości życia mieszkańców oraz zapewnienie lepszej koordynacji działań związanych z rozwojem Mielca.

POWIĄZANE POSTY

PZL Mielec dostarczyły śmigłowiec S-70i Black Hawk dla polskiej Policji [FOTO]

Monika Kopeć

Charytatywny Koncert Andrzejkowy dla Filipka Biesia

Monika Kopeć

Kolejny wielki sukces IRYDY MIELEC – Przywożą do Mielca dwa medale Pucharu Polski U-17!

Monika Kopeć

Napisz komentarz

Wydarzenia, Wiadomości - Informacje Mielec | Dentysta Mielec Stomatolog | Hurt paliw płynnych z dostawą do firm, zbiorniki na paliwa