Za pełnienie tej funkcji Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zapłaci 552 664 zł. Zamojska Dyrekcja Inwestycji pokonała w przetargu ośmiu konkurentów. Cena najdroższej oferty, spółki TPF z Warszawy, opiewała aż na 1 227 112 zł.
Umowa z wykonawcą samej inwestycji, konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Drogowych w Mielcu i firmy Remost z Dębicy, podpisana została w połowie grudnia ubiegłego roku.
Do końca września 2022 r. powstać ma 7 km nowej drogi wojewódzkiej, która poprowadzi z Piątkowca przez Rzędzianowice do Mielca przez oddany w maju tego roku nowy most na Wisłoce i przez projektowany wiadukt nad linią kolejową L25, by połączyć się z istniejącą już wschodnią obwodnicą miasta.
– Zamkniemy w ten sposób układ drogowy wokół Mielca. Oddanie tej drogi będzie ważnym momentem w historii miasta i powiatu. Mielec czekał na takie rozwiązania komunikacyjne właściwe od powstania Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Samochody jadące do strefy ominą w ten sposób centrum miasta. – mówił kilka tygodni temu marszałek Władysław Ortyl.
Koszt całej inwestycji to 52 mln zł, z czego na roboty budowlane przeznaczyć trzeba ponad 40 mln zł. Nowa droga powstanie dzięki wsparciu Funduszy Europejskich. Dofinansowanie do tej inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego to 42,8 mln zł.
wg. gospodarkaPodkarpacka.pl