W Cieniu Jupiterów Mielec
Image default
Sport

Główny sponsor PGE FKS Stali Mielec zmniejsza wydatki na sponsoring

Grupa PGE w związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 postanowiła zredukować wydatki na sponsoring o ponad 27 milionów złotych w 2020 roku. PGE jest jednym z głównych sponsorów kilku drużyn sportowych w Polsce, Stadionu Narodowego oraz patronem Ekstraligi żużlowej.

Na świecie cały czas trwa walka z pandemią, kluby sportowe i sponsorzy próbują odpowiednio reagować na kryzys i próbować przetrwać w tym trudnym czasie. Podobnie jest w przypadku Polskiej Grupy Energetycznej, która jest jednym z głównych sponsorów w krajowym sporcie.

Polska Grupa Energetyczna sponsoruje cztery duże kluby sportowe. Jednym z nich jest PGE Skra Bełchatów, która rywalizuje w siatkarskiej PlusLidze i jest jedną z najlepszych drużyn w stawce, ale również z powodzeniem rywalizuje na arenie europejskiej.

PGE Vive Kielce to z kolei najlepsza polska drużyna w piłce ręcznej, ale również jedna z najlepszych w Europie.

Wcześniej PGE Vive Kielce poinformowało, że klub i zawodnicy doszli do porozumienia ws. obniżki wynagrodzeń.

Z kolei o powrót do piłkarskiej Ekstraklasy walczą piłkarze PGE FKS Stal Mielec, którzy grają obecnie w Fortuna 1 Lidze.

Na liście grupy jest również koszykarski klub PGE Spójnia Stargard z Energa Basket Ligi.

Komunikat Grupy PGE:

Grupa PGE po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 milionów złotych w 2020 roku.

Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości  realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią COVID-19.

Jednocześnie podjęto decyzję o niezmniejszaniu zaangażowania sponsorskiego w mecenat nad instytucjami kultury, m.in. nad Filharmoniami w całej Polsce.  

Grupa PGE zrezygnowała również z zaplanowanych na rok 2020 działań sponsoringowych, zarówno z uwagi na niemożność ich realizacji z powodu COVID–19, jak i z uwagi na analizę wartości wizerunkowej dla Grupy.  

Analiza projektów sponsorskich pod kątem ich zasadności i wartości wizerunkowej dla Grupy PGE została przeprowadzona w ramach zapowiedzianego przez Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, przeglądu projektów prowadzonych w Grupie PGE pod kątem ich rentowności i efektywności.  Spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań i  skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.

Zobacz też...