W okresie pandemii koronawirusa PUP podejmuje dodatkowe działania, aby zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa dla klientów odwiedzających Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu. Zachęca przede wszystkim do kontaktu telefonicznego i załatwiania spraw przez Internet za pośrednictwem portalu https://www.praca.gov.pl/.
W razie problemu z założeniem Profilu Zaufanego, czy przesłaniem dokumentu przez Praca.gov.pl proszą o kontakt pod numerem: 512 893 928.
Jednocześnie w trosce o ochronę zdrowia wszystkich, którzy zdecydują się na bezpośrednią wizytę w urzędzie, zakupiono specjalne sterylizatory powietrza UV-C. Sterylizatory powietrza zostały ustawione w przedsionku urzędu, holu głównym, na korytarzach oraz w pomieszczeniach obsługi klientów. Urządzenia w sposób ciągły oczyszczają powietrze z wirusów bakterii i grzybów i są w pełni bezpieczne dla ludzi i zwierząt.
Dokumenty składane do urzędu, które nie wymagają potwierdzenia odbioru, należy zostawiać w skrzyniach podawczych.
PUP posiada urządzenie do dezynfekcji dokumentów, dzięki czemu nie przechodzą już one kwarantanny i bezzwłocznie trafiają na stanowiska pracowników.
Wszyscy klienci odwiedzający urząd proszeni są o przestrzeganie obowiązku zasłaniania nosa i ust, dezynfekcję dłoni (pojemnik z płynem znajduje się w przedsionku urzędu) oraz przestrzeganie limitu osób, które jednocześnie mogą przebywać w wyznaczonych strefach.
Dodatkowo w holu głównym uruchomiono Punkt Obsługi Klienta za pośrednictwem, którego można skontaktować się i uzyskać pomoc od wszystkich pracowników merytorycznych urzędu.