W obradach, poza Radnymi, uczestniczyli również zaproszeni goście – dyrektorzy wydziałów mieleckiego starosta oraz jednostek podległych.
W programie sesji znalazły się między innymi: zmiany uchwały budżetowej Powiatu Mieleckiego na 2024 rok, wyrażenie zgody na udzielenie pomocy finansowej jednostce samorządu terytorialnego czy określenie zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w Powiecie Mieleckim w 2024 roku, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Dodatkowo Radni wprowadzili kolejne punkty – zdecydowali o udzieleniu pomocy finansowej dla parafii rzymskokatolickich w Gawłuszowicach i Radomyślu Wielkim z przeznaczeniem przyznanej pomocy finansowej na remonty i renowacje zabytkowych budynków kościołów.
Jako że było to już ostatnie spotkanie radnych 6. kadencji, radni dokonali podsumowań działalności Rady.
Był to moment, w którym radni mogli ocenić swoje działania czy osiągnięcia oraz wyznaczyć kierunki na przyszłość. Była to okazja do refleksji nad tym, co udało się zrealizować, a także do identyfikacji obszarów, które wymagają dalszej uwagi i pracy w kolejnej kadencji.
Zabierający głos zwracali uwagę na kluczowe decyzje, projekty i inicjatywy, które miały znaczący wpływ na społeczność lokalną. Były to inwestycje w infrastrukturę, wsparcie dla edukacji czy ochronę środowiska.
Starosta mielecki – Stanisław Lonczak zwrócił uwagę, iż działający pod jego przewodnictwem Zarząd oraz cała Rada Powiatu Mieleckiego musieli stawić czoła wyzwaniom, których nigdy wcześniej nie odnotowano w trakcie funkcjonowania samorządów.
Starosta zaliczył do nich zmagania z pandemią Covid-19 czy walką z Afrykańskim Pomorem Świn (ASF). W jego opinii wyzwaniem była również organizacja pracy szpitala w okresie pandemii oraz samego starostwa.
Na zakończenie LXVII sesji Rady Powiatu Mieleckiego radni otrzymali z rąk Starosty – Stanisława Lonczaka oraz Przewodniczącego Rady – Marka Paprockiego pamiątkowy list z podziękowaniami, oprawioną fotografię przedstawiającą Radnych oraz pamiątkowy album.