Slider

Marcin Mazur- trener personalny Calypso Fitness Club w galerii Navigator radzi jaki trening jest najlepszy i najskuteczniejszy:

FBW- Full Body Workout (trening całego ciała) – jest treningiem angażującym wszystkie partie ciała na jednym treningu, wykorzystywane są do tego w większości ćwiczenia wielostawowe (ćwiczenia podczas których pracuje wiele grup mięśniowych np. przysiad lub martwy ciąg) i raczej nie wykonuje się ćwiczeń izolowanych. Dzięki temu wytwarzamy bardzo duży potencjał anaboliczny dając doskonałe warunki do wzrostu mięśni.

-Marcinie czy trening FBW jest dla wszystkich ,czy są pewne ograniczenia?

Przyjęło się, że trening całego ciała dobry jest wyłącznie dla osób początkujących lub dla osób wracających do sportu po dłuższej przerwie lub kontuzji , ponieważ pozwala zaadoptować mięśnie  do nowego typu aktywności . Moim zdaniem trening FBW oprócz tego, że nadaje się świetnie dla początkujących  jest też doskonała opcją treningową dla średniozaawansowanych i zaawansowanych. Program treningowy jest na tyle elastyczny ,że pozwala na dopasowanie go dla każdego w zależności od założeń treningowych i celu ,jaki ma nasz klubowicz.

Czyli trening FBW nadaje się zarówno dla osób ,które chcą zgubić tłuszcz ale także dla osób które chcą zbudować masę mięśniową?

Dokładnie tak ! FBW dzięki zaangażowaniu wszystkich grup mięśniowych świetnie spisuje się podczas budowania  masy mięśniowej jaki i redukcji tkanki tłuszczowej. Dzięki treningowi wszystkich partii 2- 3 razy w tygodniu wykorzystujemy pełny potencjał syntezy białek,  organizm wytwarza znacznie większe ilości testosteronu i hormonu wzrostu (w skrócie pozwalamy naszym mięśniom rosnąć 3 razy w tygodniu), a także spalamy bardzo duże ilość kalorii co w połączeniu z odpowiednio dobraną dietą daje bardzo duże i szybkie efekty.

Na co należy zwrócić uwagę korzystając z treningu FBW?

Najważniejsze jest to ,aby zachować kilka prostych zasad tego treningu:

  • Trenujemy wszystkie partie na jednym treningu
  • Wykorzystujemy ćwiczenia wielostawowe
  • Dajemy mięśniom około 48 h na regeneracje
  • Partie mięśniowe powinny być trenowane według odpowiedniej kolejności, od największych do najmniejszych (nogi, plecy, klatka piersiowa, barki, tricepsy, bicepsy, brzuch)
  • Długość przerw, liczba serii i ilość powtórzeń powinna być dostosowana do tego co chcemy osiągnąć
  • Można podzielić trening na A i B wykonując w każdym z nich inne ćwiczenia na daną partię. W ten sposób każdy trening jest inny , klient się nie nudzi i ma możliwość skorzystania z różnorodności tych ćwiczeń .

 

Rozumiem ,że program FBW przerabiasz na „własnej skórze”?

 

Tak ,oczywiście .Polecam moim podopiecznym wszystko to co według mnie jest najlepsze, daje rezultaty i spełnia założenie treningowe.

 

Dziękujemy za rozmowę

 

Opracowanie merytoryczne :

Marcin Mazur- trener personalny Calypso Fitness Club

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Slider
Slider
Slider