W Cieniu Jupiterów Mielec
Image default
Informacje

Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii Navigator

Chcesz wyrobić sobie miejską e-kartę lub kupić bilet miesięczny MKS-u, skończyła ci się ważność dowodu osobistego i musisz wyrobić sobie nowy, masz zamiar skorzystać z profilu zaufanego lub chciałbyś złożyć wniosek do Urzędu Miejskiego

– wszystkie te czynności mieszkańcy Mielca będą mogli załatwić nie tylko tak, jak do tej pory w budynku Urzędu Miejskiego przy ulicy Żeromskiego, ale także w nowo powstałym punkcie obsługi mieszkańców w Galerii Navigator przy ulicy Powstańców Warszawy.

 

W punkcie będzie realizowany szeroki wachlarz zadań, co będzie istotnym udogodnieniem zarówno dla mieszkańców pobliskich osiedli, jak również dla innych osób, które przy okazji zakupów będą mogły załatwić wiele różnych spraw urzędowych.

Obsługa dowodów osobistych obejmie:

  • przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych,
  • wydawanie dowodów osobistych,
  • przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.

Warto zaznaczyć, że w związku z wejściem w życie w roku 2015 nowej ustawy o dowodach osobistych, procedury związane z dowodami można załatwić w dowolnym urzędzie, lub prowadzonym przez ten urząd punkcie, bez ograniczenia związanego z miejscem zamieszkania i zameldowania.

W Punkcie Obsługi Mieszkańców Galerii Navigator będą także przyjmowane wnioski i podania mieszkańców, które są składane w biurze podawczym Urzędu Miejskiego. Nie dotyczy to tylko spraw wymagających bieżącej weryfikacji danych, np. deklaracji podatkowych czy deklaracji dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi.

W ramach kompleksowej obsługi pasażerów Miejskiej Komunikacji Samochodowej będzie prowadzona sprzedaż biletów papierowych i elektronicznych. Będą także przyjmowane wnioski i wydawane miejskie e-karty (elektroniczne karty na przejazdy MKS i Mieleckie Karty Rodziny 3+) wraz z możliwością ich doładowania i uaktualnienia.   

Dla mieszkańców przygotowano także możliwość potwierdzenia tzw. profilu zaufanego. Profil zaufany w komunikacji elektronicznej ma takie samo zastosowanie jak odręczny podpis
w dokumentach składanych w sposób tradycyjny. Obie metody potwierdzają tożsamość osoby składającej dokument. Posługując się nazwą użytkownika (login), hasłem oraz adresem poczty elektronicznej można załatwić wiele spraw administracyjnych za pośrednictwem internetu (np. wnoszenie pism, wniosków i zapytań do urzędów). Profil zaufany, to usługa dostępna bezpłatnie dla wszystkich obywateli, którzy założą konto na www.epuap.gov.pl.

Osoby, które nie mają jeszcze profilu zaufanego mogą dokonać rejestracji swojego konta także w punkcie Urzędu Miejskiego w Galerii Navigator. Cała operacja trwa kilka minut, a jest bardzo przydatna, ponieważ katalog usług i spraw, które można załatwić drogą elektroniczną, stale się poszerza.

Po wdrożeniu projektu e-Mielec (dofinansowanego w ramach RPO WP na lata 2014-2020)  
i po wybudowaniu sieci łączącej Urząd Miejski z innymi jednostkami (w tym z Punktem  Obsługi Mieszkańców w Galerii )  będzie możliwe załatwienie spraw np. z  zakresu ewidencji ludności jak np. zameldowanie, wymeldowanie, zgłoszenie wyjazdu za granicę oraz wydawanie zaświadczeń.

Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii Navigator czynny będzie w dniach od wtorku do soboty: wtorek – piątek od godziny 11.00 do 19.00, w soboty od 10.00 do 18.00.

 

UM

dsc_0019

 

15139578_1256597701070505_567243842_n

 

Zobacz też...

W Cieniu Jupiterów Mielec
Mielec: Informacje, Relacje, Wiadomości, Wydarzenia, Ogłoszenia, Nowości