To duże udogodnienie dla podróżnych, bowiem nie jest już konieczna przesiadka w Dębicy.
Linia 25 z Dębicy do Mielca nie jest zelektryfikowana. Dlatego połączenia Mielca ze stolicą Podkarpacia będą obsługiwać pociągi hybrydowe, czyli z podwójnym napędem elektrycznym i spalinowym.
Samorząd województwa zakupił niedawno cztery takie pojazdy. Mają kursować na trasie do Mielca i Jasła oraz Horyńca, a więc tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej. Są to trzyczłonowe pociągi i mogą przewozić 200 pasażerów.
W przypadku połączenia Mielec-Rzeszów jedna para pociągów będzie kursować rano, a druga po południu w dni robocze. Podróż trwa ok. 1,5 godziny.
Na linii Mielec-Dębica kursuje w sumie 21 pociągów.

Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie w dniu 23 stycznia dokonano formalnej zmiany kategorii i sposobu zabezpieczenia dwóch przejazdów kolejowo-drogowych na linii kolejowej Nr 25 (Łódź Kaliska – Dębica).
To dzięki inwestycją w rewitalizacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica doszło do tych zmian. Po wybudowaniu wiaduktu nad przebiegającą przez nasze miasto linią kolejową i ulicą Sienkiewicza zlikwidowane zostały przejazdy kolejowo-drogowe w miejscowości Chorzelów oraz przy zjeździe z ulicy Sienkiewicza w ulicę Kosmonautów.
W ich miejscu powstały przejścia dla pieszych kategorii E wyposażone w barierki ochronne ograniczające obszar przejścia, które wymagają o zachowania ostrożności podczas korzystania.

